11 november 2011

Prickigt & rutigt


En stuvbit från senaste lyckade loppisbesöket blev en väldigt prickig bralla till Doris. Röd bred mudd upptill och vita muddar i bensluten. Brallan kommer troligen att passa henne både i höst och vinter, och särskilt fint med prickigt och rödvitt i juletid säger mamman (jag).


Här är en annan klänning som kommer att passa fint i advent och juletid. Idde har fått den i förskottsjulklapp (så att hon kan använda den HELA december). Hon gillade och passade utmärkt i den! Den är sydd i samma modell som den här tunikan, men med vidare halsringning. Det är så roligt att sy i mönstrade tyger!  



Här är en ärmlös klänning i storlek 80-86, snarlikt fram- och bakstycke. Är inte hellång utan tänkt att gå till knät eller strax över, det är fint vilket som. Den här klänningen hamnar i kiosken! Efter hand som jag fotar mina produkter (både nysydda och de som legat i en låda ett tag) lägger jag in dem i kiosken, så ta gärna en titt där med jämna mellanrum.

5 kommentarer:

  1. jag vill ha allt :-) Älskar prickigt!!! Och randigt!!! Skulle kunna tänka mig ett par prickiga brallor och en sån där tunika. Ska höra mig för med Stefan :-) Hilda är lång, hon är mer 104 än 98. Du har verkligen utvecklats Jana :-)

    SvaraRadera
  2. Oj så fina kläder. Så duktig du är! Och tack för pepp. Det värmer verkligen. Stor kram till dig.

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fint!! Vad kostar byxorna?! Och jag bara måste ha en sån där klänning med vid halsringning till Blenda när hon har slutata dreggla som hon gör för tillfället.. Kommer ni till Holger på lördag så att vi kan diskutera vidare beställningar?!

    SvaraRadera
  4. Tack & va roligt att ni gillar grejerna!
    Hanna: Hilda skulle passa super i mönstrat! Ska kolla upp om jag får tag i mer av det rutiga tyget. Det prickiga är svårare (loppisstuvbiten är slut) men jag ska rota i gömmorna efter annat prickigt som skulle funka. Ska vi mailas om era önskemål? janaedgren@hotmail.com
    Sara: Tyvärr missar vi Holgers kalas - det blir Värmland för oss nästa helg... Men vi kan mailas om framtida beställningar?!

    /Jana

    SvaraRadera
  5. superGlada är också iddes föräldrar för denna finfina klänning som redan använts flitigt <3 e&p

    SvaraRadera