13 november 2011

Återanvändningtips! Skjorta och t-shirt blir klänning och byxa


Jag kom av en händelse på en bra återanvändningsidé när jag skulle sy en klänning till Doris i somras (den rödgrå som finns på bild längre ner). Hittade makens avlagda t-shirts och skjortor och kom på en ny grej; Ta en stor t-shirt (gärna XL i mansstorlek för att det ska räcka), klipp till och sy ett livstycke och ett par tights/byxor. Använd nedre delen på en skjorta och sy så att knappöppningen bildar bakstycket på klänningen. Här har jag även använt grå mudd till hals- och ärmringning. Av två gamla plagg har du skapat två nya! Det här gråa setet (storlek 80-86),som är sytt av t-shirt och skjorta från en Röda Korset-butik, hamnar i kiosken.



 
Här är kusinerna Karin & Doris i skjortklänningar och t-shirtbyxa som jag sydde i somras. Det blir ju väldigt fint & gulligt när klänning och byxa matchar och klänningen får en härlig vidd eftersom skjortan är så mycket större och blir veckad mot livstycket. Jag tror bestämt att kusinerna tävlar om vem som kan göra störst ögon!


Jag har fler skjortklänningar på gång... Återkommer!

3 kommentarer:

  1. Supersnyggt! /Jennie

    SvaraRadera
  2. Förvånade kusiner! Doris har lärt ut sitt favorituttryck! Roligt att Kristians Snahrs skjorta får vara med på bloggen!
    /Syster Elin

    SvaraRadera
  3. Bra att du nämnde K Snahr ELin, värsta PR-tricket ju! (om folk är inne i rallycrosssvängen)

    SvaraRadera