21 september 2011

Sprillans nysytt och lite gammalt också


Igår när Doris sov förmiddagslur sydde jag nytt till henne i form av klänning och byxa. En mix av jogging och velour blev det! Hade klippt till delarna för några veckor sedan, därför gick det väldigt smidigt. Jag gillar att sy den här varianten med livstycke utan ärm med lite veckad och vid kjol nedanför, ur storlekssynpunkt är den gångbar under en längre tid. Himla käckt!  Samma gäller byxorna med mudd. Kläderna passar fint nu samtidigt som det finns utrymme både på bredden och längden att fylla ut.

Klänningarna här nedan sydde jag i somras, de är till salu! Blå har storlek 116-122. Röd har storlek 104-110. En klänning att växa i! Först kan det vara en långklänning, sen en klänning sen blir det en tunika.

8 kommentarer:

  1. Hej!! Vad roligt att du bloggar!! Ska kika runt lite nu :) Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Och du; du är en skicklig sömmerska :)

    SvaraRadera
  3. Tog mig friheten att länka till din blogg från min :)

    SvaraRadera
  4. Måste bara testa kommentera så här ;)

    SvaraRadera
  5. Lysande det funkade ju;) Fina klänningar! Kram

    SvaraRadera
  6. leons pappa patrik22 september 2011 kl. 19:01

    jättefint jana! du är så jäkla duktig! vad lik sin storebror hon är på bilderna! trodde först att det var storbonden som var modell.

    SvaraRadera
  7. supernicea asså!! ;) kram

    SvaraRadera