21 april 2012

Klädbytardag och återanvändningstips

Idag ska jag på klädbytardag vilket betyder att jag tar med mig 5 plagg som jag tröttnat på eller som inte passar eller som jag inte gillar. Kläderna ska var hela, rena och fräscha. För mina 5 inlämnade kläder får jag 5 biljetter som jag därefter kan betala med när jag väljer bland andras inlämnade kläder. De plagg som blir kvar skänks till second-handaffär. Den här jättebra idén betyder nya kläder för mig, för andra och vi har tillsammans återanvänt plagg som annars bara blir liggande. Och vi har inte heller konsumerat nya.

Ett av mina bidrag till återanvändning är tipset om att göra om skjorta och t-shirt till klänning och byxa, det går att läsa om hur jag gjorde HÄR. Har ni en skjorta och t-shirt över eller som ni tröttnat på, testa detta! Doris har nu kommit upp i storlek och klänningen och byxan jag sydde passar henne. Jag tog lite bilder på henne när hon struttade runt här på morgonen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar