18 oktober 2011

Klövertyg med ruter i

När gamla eller nya tyger kommer i min ägo blir jag tokinspirerad och får väldigt många idéer och vill gärna skapa nåt på en gång! Förra veckan beställde jag orange, grönt och blått klövertyg från Ohlssons tyger. Tyget är en nyproduktion av ett 70-talsmönster och alldeles oemotståndligt enligt mig. Jag valde starka färger som inte går att undgå. Hittills har det blivit barnväskor, fleecefodrad basker, bitar till stora lapptäcket och en stor väska av tygerna. Hör av dig om du är intresserad av nåt av det, allt på bilderna är inte bortlovat ännu!


Klövertygerna passar även som delar i en vimpel som jag och sonen har påbörjat, vimpeln ska enligt sonen vara "...i regnbågens färger, för jag älskar ALLA färger jag mamma" och kommer att hänga i hans rum (där det redan hänger vimplar men man kan inte ha för många vimplar). Det berättar jag mer om en annan dag!


2 kommentarer:

  1. Hälsa Elof att regnbågsvimpeln kommer bli görfin! /favoritsystern

    SvaraRadera
  2. Klövertyget är underbart! /Jennie

    SvaraRadera