21 september 2012

Tänk om! Sy om!

På reasnurran i en klädaffär hittade jag ett nattlinne med ett väldigt fint mönster, det var kattmotiv och det kändes passande till ett barnplagg. Jag letade såklart upp nattlinnet i XXXL (för att få så mycket tyg för pengarna som möjligt) och köpte det för en rätt så billig peng. Det blev 1,5-åringen som fick en tunika med långa muddärmar i en utsvängd & skön modell samt en mössa att ha i höst innan riktiga kylan hittar hit. Tipset är alltså att tänka om med det du har i din hand. Kommer du över ett plagg med ett mönster/kvalité du gillar (gäller ju både nyproducerade och second handkläder), var kreativ och det går utmärkt att sy om till diverse andra plagg - fantisera och skapa något nytt!


 
Imorgon lördag 22 september kl. 10-14 finns jag med på loppis i gillestugan, Skansberget, Uddevalla. Jag kommer dels att sälja inredning/kläder/porslin och dels sagogrynprodukter. Välkommen på loppislördag! TÄVLINGEN där jag firar att bloggen funnits i 1 år, är fortfarande öppen för nya deltagare (dragning 30 september). Välkommen att kommentera och du är med i utlottningen av en vara från s a g o g r y n! Klicka här för att delta i tävlingen.
 


1 kommentar: