13 juli 2012

Tyger, loppis och cafétips i Danmark


Min familj och jag är långlediga och vi har både varit hemma och varit runt lite här och där. Nu senast blev det nordjylland i Danmark med goa vänner och vi var överens om att resan skulle varat lite längre. Det får vi se till nästa år. Jag gillar Danmark, det är fint och känns väldigt exotiskt fast det ligger en relativt kort resa bort.



Danmarksresan inbringade några nya tyger då vi besökte Stof 2000 i Fredrikshamn och vi fann loppisfynd från bland annat en second hand som "Kirkens korshaer" har strax utanför Ålbaek. Någon som vet från vilken Rörstrandservis jag fyndat? Jag vet nämligen inte själv men den är himla fin i alla fall. Besöket på tygaffären kunde varit längre för det fanns mycket fint men det får bli en annan gång.





























Kan verkligen rekommendera en fika på fru Möllers antikcafé i Ålbaek (ligger mittemellan Fredrikshamn och Skagen). Det är charmigt inrett i äldre stil och all inredning är till salu! Där bakas kanongoa frallor som serveras med frikadeller, sill, leverpastej eller ost. De har även ett stort urval av te- och kaffesorter. Om nån har myror i brallan finns en fin trädgård att springa loss i.



Söndag 15e juli är jag med på Lennartsfôrsdagen (Årjängs kommun) kl. 11-18 och här syns ett urval av det hemsydda som kommer att finnas med. Det finns t ex väskor för stora och små, barnkläder såsom byxor, kepsar, mössor, klänningar, kjolar och även lapptäcken, vimplar m m. Välkomna!


1 kommentar:

  1. Underbara bilder! Äppletygerna ser så fina ut, ser ut som vaxduk. Hoppas du köpte onödigt mycket och behöver bli av med en del ;) Lycka till idag. Kram

    SvaraRadera