20 december 2011

Lapptäcke till en liten en


























Det är så kul att göra lapptäcken! Förlåt om jag låter överdrivet positiv, men det är kul, på riktigt. Det tycker jag fortfarande efter att ha gjort uppskattningsvis 20-30 stycken i olika storlekar. Det första gjorde jag till vår egen 4-åring, det blev färdigt nån dag innan han föddes minns jag. Jag tyckte det var bra att gå över tiden lite, för att hinna färdigt... Det här lapptäcket ska en liten en få i julklapp. 4-åringen har hjälpt till genom att bestämma lappordningen - det gjorde han bra tycker jag!




Hör av dig om du vill att jag gör ett lapptäcke som kan ges bort i present till en nyfödd, som doppresent, födelsedagspresent eller om du av annan anledning vill ge någon nåt fint att leka med, gossa med, sitta eller titta på. Har du förslag på färgsättning följer jag det, sen letar jag i mina tyggömmor och återkommer med något unikt! Om så önskas kan jag även brodera ett namn på lapptäcket, för att göra det än mer personligt. Välkommen att höra av dig om du är intresserad och för att få kostnadsförslag.


1 kommentar: