25 januari 2013

Klänning av skjorta


 
Jag tycker om tanken på att ta hand om det man har och att sen rent praktiskt också göra det är än bättre. Det går att göra genom att till exempel hitta nya användningsområden för plagg som har gjort sitt men ändå inte är slitna och nötta helt och hållet. Jag har tidigare skrivit om att jag syr barnklänningar av avlagda och undangömda skjortor (går att läsa mer om det HÄR), och här är ett exempel på en sådan. Knäppningen hamnar på bakstycket och alla veck ger ett fint fall. En vän ska på dop och undrade om jag kunde sy en doppresent. Gärna en klänning som skulle passa under både våren och sommaren,  Ett angenämt uppdrag och resultatet blev en blå skapelse med trikå upptill och skjorta nertill. Klänning i detta stuk går bra att beställa, hör i så fall av er till sagogryniuddevalla@hotmail.com.  Har ni skjortor som ni inte vet vart ni ska göra av, och som är hela och fina nertill, hör av er till mig...
 
Tips! , tävlingen nedan pågår till söndag 27 januari kl. 12:00!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar