05 augusti 2012

Tygtavla av loppisfynd

















































Jag och barnen var på loppisrunda igår och kom nästan hem tomhänta (!). Loppisarna är utplockade i slutet av sommaren, helt klart. Men jag köpte några sådana där ramar man har till borderier, en femma styck kostade de. Sen valde jag några snygga tyger från min samling, klippte till i rätt form och spände upp i ramen och vips var en "tavla" skapad! Vill man utveckla idén tror jag det skulle vara stiligt med en applikation på det uppspända tyget eller kanske ett namnbroderi och hänga tavlan i barnrummet? Vi har även roat oss med att plocka blåbär i skogen och vi har skördat hallon och annat gôtt i trädgården. Hallonsylten passade bra ihop med sockerkaka och vispad grädde. Och en kopp kaffe till såklart.








3 kommentarer:

  1. Underbart! På broderifronten brukar man kunna göra fina fynd. Mycket blåbär i skogen här.

    SvaraRadera
  2. Ja, du är väl igång med "riktiga" broderiarbeten då och då, om jag minns rätt?! Kul!

    SvaraRadera