25 mars 2012

Äntligen kepssäsong!

Med våren kommer solen som värmer och det är gôtt och då letas kepsarna fram. Vissa dagar håller värmen rätt temperatur i all fall... För två år sen ungefär gjorde jag ett mönster till en keps och den blev så snygg och användbar som önskat vilket gjort att jag sytt några genom åren. Inte många som blir en annan lik vilket är roligt tycker jag. Eftersom jag syr på en muddvävskant går kepsen oftast att ha flera säsonger, kanske mer pösig första året och därefter mer huvudformad. Här kommer en bildkavalkad med några av de kepsar jag sytt. Många av dem är till salu, barnen modellar i dem här nedan.










































































Det går bra att beställa i önskad favoritfärg så letar jag i mina gömmor och skapar nåt alldeles unikt. 150 kr/st. Jag behöver veta barnets huvudomfång. Beställ gärna nu så att jag hinner sy färdigt innan "riktiga" vår- och sommarvädret är här! Välkommen att maila eller kommentera!


3 kommentarer:

  1. Nu förstår jag vad du menar ;) Så fina!

    SvaraRadera
  2. såååå underbara!! Vill köpa en!! Ska mäta Molly imorgon! :) H. Sofia.N

    SvaraRadera